Friday, 25 February 2011

3 hari training MS Word dan Excel kat Beijing


Training word ngan excel kat Beijing tuuuu..Teruja x?:d Padahal blaja word ngan excel je pown.Hikhikhik...Jeles x?Jgn jelesss yer uols!Hahahahaaaaa korang sume dah kene tipu! Ekceli company tempat aku keje anta aku n the geng g training Microsoft Word dan Excel- Intermediate kat Amcorp Mall, Petaling Jaya,MALAYSIA selama 3 hari.Nape tajuk kat atas aku kate training kat Beijing?Ok la sebenarnye bilik training kiteorg tu namenye Beijing.Nama company yang bg training kat weols ialah Info Trek.Yang uniknye dan yang wat aku perasan cam ade kat oversea ialah setiap bilik/kelas di bagi nama negara² yg ade kat dunia ni..Huhuhu...Mcm aku training lam bilik nama Beijing.Ade banyak bilik tau..Tokyo la, Oslo la, Capetown la dll...Tapi aku bkn nak cite pasal nama² bilik kat Info Trek tu.Aku nak cite pasal keterujaan aku g training tu.
All this while aku ingatkan aku ni dah terer Word n Excel.Rupe²nye aku masih di tahap kura² lagi.Ape maksudnye?Ok maksudnye ade bende yang aku masih ketinggalan lagi.Contohnye mase gune excel aku byk gune cara copy,drag cursor n paste.Kalau data ade sampai 300 row, sampai no 300 la kite dok drag pki mouse.Padahal ade cara yang lebih pantas lagi tanpa menggunakan mouse.Banyak la jgk ilmu yang aku dpt dr training tu.Pastu pasal penggunaan Mail Merge kat dalam word.Selama ni aku ignore n x amik tau pown psl mailmerge.Rupa²nya mail merge ni la yang memudahkan keje kite.Nanti kalau sempat aku kongsi ngn korang apa yang aku dah blaja sepanjang training tu ok.This time x sempat la sbb got so much work to do..(nampak sgt skg aku kat opis)..Hahahahaha :D
K lah uols...C uols next n3 okkk..Luv uols!

No comments:

Post a Comment